افزایش ثبت شکایات در سامانه 195؛ کاهش مدت زمان پاسخگوئی

کد خبر: 32251

سه شنبه 15 مرداد 1398

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از رسیدگی و پاسخگوئی به 24 هزار و 621 شکایت حوزه ICT در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از ابتدای سال 98 تا پایان تیرماه 30 هزار و 758 شکایت در سامانه پاسخگوئی به شکایات 195 ثبت شده بود که به 24 هزار و 621 شکایت رسیدگی شده و 6 هزار و 137 شکایت در حال رسیدگی است.
وی درباره میزان شکایت‌های ثبت شده در سامانه 195 به تفکیک نوع سرویس افزود: حدود 93 درصد از شکایت‌های ثبت شده به موضوعات اینترنت (51 درصد)، تلفن همراه (27 درصد) و تلفن ثابت (15 درصد) و 7 درصد نیز به سرویسهای خدمات ارزش افزوده، تشعشعات، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان اختصاص دارد.
حقی اظهار کرد: علیرغم افزایش ماهانه تعداد شکایات ثبت شده در سامانه، مدت زمان پاسخگوئی به این شکایات از 6 روز کاری در فروردین ماه به 2 روز کاری در تیرماه کاهش یافته است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره مصداق‌های شکایات ثبت شده گفت: پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی به ترتیب از مصداق‌های پر تکرار شکایات ثبت شده است.
وی ارسال پیامک کد رهگیری ثبت شکایت در سامانه با ماسک (Mask) 195، اصلاح فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات به منظور ایجاد سرعت بیشتر به روند رسیدگی به شکایات مردمی، اتصال سامانه 195 به سامانه شاهکار برای احراز هویت مشترکین در زمان ثبت شکایت و بروز رسانی عنوان و مصداق‌های شکایات با توجه به موضوع و نوع خدمات ارائه شده اپراتورها را از اقداماتی عنوان کرد که در راستای بهبود فرایند ثبت و پاسخگوئی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.
حقی درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه 195 و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت "درخواست" با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده‌سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع "جمع‌آوری سرویس" از برنامه‌هائی است که قصد داریم در طی سال جاری عملیاتی کنیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید منتشر خواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد
 

 
نظری ثبت نشده است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL