درایو تست 200 هزار کیلومتر در کشور برای راه‌اندازی نت سنج پلاس

کد خبر: 32342

شنبه 26 بهمن 1398

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای راه‌اندازی سامانه نت سنج پلاس، بالغ بر 200 هزار کیلومتر درایوتست در سراسر کشور انجام شده و نتایج درایوتست‌ها بر روی نقشه سامانه نت سنج پلاس قابل مشاهده است. مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند پوشش کامل اپراتورهای تلفن همراه را مشاهده کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی، با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شفاف‌سازی کیفیت سرویس و نظارت مردم بر عملکرد اپراتورها، بیان کرد: از همین رو رگولاتوری سامانه نت سنج پلاس را براساس شاخص‌های کیفیت سرویس و تجربه مشتری راه‌اندازی کرده و در دسترس مردم قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه رگولاتوری در راه‌اندازی این سامانه خود را جای مشتری در نظر گرفته است، تصریح کرد: موضوع پوشش و کیفیت اپراتورها دو موضوع مهم برای کاربران است. بر همین اساس برای راه‌اندازی سامانه نت سنج پلاس در بحث بررسی پوشش اپراتورها حدود 6 هزار سنجه در سطح کشور در اپراتورهای مختلف نصب شده است. این سنجه‌ها به عنوان مشترک اپراتور عمل کرده و اطلاعات را برای رگولاتوری ارسال می‌کند. در نت سنج پلاس اطلاعات جمع‌آوری شده از این سنجه‌ها به صورت قابل درک برای مردم نمایش داده می‌شود که در پی آن کاربران می‌توانند اطلاعات جمع‌آوری شده را به صورت شفاف مشاهده کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات رگولاتوری در بحث ارایه کیفیت اپراتورها در نت سنج پلاس بیان کرد: در سامانه نت سنج پلاس وضعیت تمام اپراتورها براساس شاخص‌های کیفیت سرویس مشخص شده و امکان مقایسه کیفیت اپراتورها با یکدیگر نیز فراهم شده است و مردم می‌توانند جایگاه هر اپراتور را مشاهده کنند.
فلاح جوشقانی افزود: یکی دیگر از اقدامات رگولاتوری در زمینه ارایه کیفیت سرویس اپراتورها در سامانه نت سنج پلاس، دسته‌بندی فعالیت‌های کاربران است. به این صورت که مردم می‌توانند در پنج حوزه بازی، وبگردی، دانلود حجیم، تماس اینترنتی و کاربران تجاری، کیفیت عملکرد هر اپراتور را به صورت جداگانه ارزیابی کنند.
رئیس رگولاتوری مشاهده تعرفه اپراتورها را از دیگر امکانات این سامانه دانست و درباره امکانات دیگر نت سنج پلاس گفت: مردم می‌توانند در این سامانه میزان پاسخگویی اپراتورها به شکایات را مشاهده کرده و با یکدیگر مقایسه کنند. علاوه بر این سامانه 195 نیز با نت سنج پلاس یکپارچه شده است و اگر شخصی از کیفیت اپراتور مورد نظر خود راضی نباشد، می‌تواند بر روی نقشه موقعیت خود را مشخص کرده و شکایت خود را ثبت کند.
وی ادامه داد: در دو روزی که از رونمایی این سامانه می‌گذرد، بیش از 146 هزار نفر از آن بازدید کرده و بیش از 35 هزار نفر نظرات خود را در سامانه ثبت کرده‌اند که حدود 46 درصد راه‌اندازی نت سنج پلاس و عملکرد آن را خیلی خوب، حدود 35 درصد، خوب و حدود 20 درصد این سامانه را متوسط و بد ارزیابی کرده‌اند که این ارقام نشان می‌دهد در همین بازه زمانی کوتاه، نت سنج پلاس مورد توجه مردم قرار گرفته است.
فلاح جوشقانی درباره تاثیر راه‌اندازی این سامانه بر عملکرد اپراتورها تصریح کرد: در دو روز گذشته که نت سنج پلاس رونمایی شده است، بسیاری از اپراتورها اعلام کرده‌اند به دلیل کم بودن سنجه‌های آنها در چندین شهر اطلاعات مربوط به وضعیت سرویس آنها در سامانه به درستی نمایش داده نمی‌شود. به همین دلیل درخواست افزایش تعداد سنجه‌ها را از رگولاتوری داشته‌اند. چرا که اپراتورها متوجه شده‌اند مردم به صورت شفاف و بی‌واسطه کیفیت آنها را رصد می‌کنند و همین امر در نحوه عملکرد آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید منتشر خواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد
 

 
نظری ثبت نشده است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL