نتایج رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد

کد خبر: 32496

يكشنبه 13 مهر 1399

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از اعلام نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شش ماهه اول سال 99 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از مجموع 7 هزار و 943 دفتر پیشخوان خدمات دولت، 4 هزار و 141 دفتر پیشخوان اطلاعات خود را در سامانه رتبه‌بندی ثبت کرده‌اند و پرونده الکترونیکی ارزیابی و رتبه‌بندی این دفاتر نهایی شده است.
وی درباره مشارکت دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار و 630 دفتر پیشخوان شهری و هزار و 313 دفتر ICT روستایی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد 3 هزار و 860 دفتر پیشخوان شهری، یعنی 58 درصد این دفاتر و 269دفتر ICT روستایی یعنی 23 درصد، در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان ثبت‌نام و خوداظهاری کرده‌اند.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری افزود: در بخش دفاتر پیشخوان شهری 2 هزار و 70 دفتر رتبه یک، هزار و 600 دفتر رتبه دو و 202 دفتر رتبه سه و در بخش دفاتر ICT روستایی 145 دفتر رتبه یک، 89 دفتر رتبه دو و 35 دفتر رتبه سه را کسب کرده‌اند. علاوه بر این، بیشترین آمار ثبت دفاتر پیشخوان مربوط به مناطق مرکزی، جنوب غرب، جنوب شرق و غرب بوده است.
حقی درباره عوامل تاثیرگذار در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: خوداظهاری دفاتر براساس مستندات، دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و عدم دریافت امتیاز منفی در کمیته‌های رسیدگی به تخلفات از جمله عوامل تاثیرگذار در فرآیند رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان است که بررسی مستندات و تایید امتیازها در کارگروهی متشکل از نمایندگان مناطق و ستاد رگولاتوری بررسی می‌شود و تایید امتیازها و مستندات توسط مناطق نه‌گانه سازمان صورت می‌گیرد.
وی در مورد اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات و ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دسته‌بندی و ارایه خدمات دستگاهها براساس رتبه‌بندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف رگولاتوری برای ارزیابی این دفاتر است.

حقی در ادامه گفت: به منظور دستیابی به این اهداف، رگولاتوری براساس مصوبه 289 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان را راه‌اندازی و به دفاتر پیشخوان در مورد خوداظهاری در این سامانه اطلاع‌رسانی کرد که پس از پایان مهلت ثبت‌نام، ارایه مستندات و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان انجام شده است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات درباره دفاتری که برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان اقدام نکرده‌اند، عنوان کرد: برای دفاتر پیشخوانی که در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی رگولاتوری، مشارکت نکرده‌اند حداقل امتیاز در نظر گرفته شده و رتبه سه را کسب می‌کنند و از این به بعد براساس این رتبه، خدمات قابل ارایه دستگاهها در میان آنان توزیع می‌شود. دفاتری که در ارزیابی شش ماهه اول سال 99 شرکت نکرده‌اند با مراجعه به این سامانه و بارگذاری مدارک خود می‌توانند در ارزیابی و رتبه‌بندی شش ماهه دوم سال 99 شرکت کنند.

 
 

نظری ثبت نشده است

تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل سید خندان، روبروی خیابان شهید قندی، ورودی شماره ۱۷، ساختمان شماره یک

ساعات کاری سازمان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14:30

کد پستی: ۱۶۳۱۷۱۳۷۶۱

تلفن گویا: ۰۹۶۳۶۹

public_relationcra.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL